Klimatyzacja w centrach handlowych stoi przed poważnymi wyzwaniami. Na co dzień w tego typu miejscach przewijają się setki ludzi, którym należy zapewnić optymalne warunki. Jednocześnie, galerie handlowe są obiektami o wielkiej powierzchni, co również wiąże się ze zwiększonymi wymaganiami, co do systemu regulacji temperatury. Latem klimatyzacja musi schłodzić wnętrze, natomiast zimą – ogrzać. Dlatego też musi być niezawodna. Z tego powodu właściciele sięgają po rozwiązania pochodzące od godnych zaufania producentów o światowej renomie i usługi ekip montażowych, które mogą pochwalić się rzetelnością i zaangażowaniem w wykonywane zadania. 

Jaka klimatyzacja do centrum handlowego?

W centrach handlowych wykorzystuje się klimatyzację komercyjną, która jest dostosowana do regulacji temperatury na większych powierzchniach. To, jaki system zostanie wykorzystany, jest decyzją, którą podejmuje się już na etapie projektu obiektu. 

Powszechnym i popularnym rozwiązaniem jest klimatyzacja centralna, która jest idealna do dużych budynków. Ten model składa się z centralnej jednostki chłodzącej, którą zwykle umieszcza się na zewnątrz, a która jest połączona z siecią kanałów, odpowiadających za rozprowadzanie schłodzonego powietrza po obiekcie. Klimatyzacja centralna odznacza się znaczną efektywnością energetyczną, łatwą kontrolą temperatury i zdolnością do obsługi dużych obciążeń chłodniczych. Oprócz tego, do systemów komercyjnych zalicza się także: 

– klimatyzacja bezkanałowa typu multi-split, 

– klimatyzacja multi-split, 

– systemy VRF – o zmiennym przepływie czynnika chłodniczego i VRV – o zmiennej objętości czynnika chłodniczego, 

– chillery. 

Za co odpowiada klimatyzacja w centrum handlowym?

Stwierdzenie, że klimatyzacja w centrum handlowym odpowiada jedynie za regulację temperatury, jest swego rodzaju uproszczeniem. Tak naprawdę, nowoczesne systemy mają o wiele więcej zadań. Głównym z nich jest zapewnienie komfortu klientom sklepów. To jednak również można potraktować jako generalizację. Klimatyzacja w centrach handlowych służy także do: 

– nawilżania powietrza, 

– osuszania powietrza, 

– wentylacji, 

– filtracji powietrza. 

Ważne jest przy tym, żeby dany system odznaczał się skuteczną pracą, która idzie w parze z relatywnie niskimi kosztami eksploatacyjnymi. Warto pamiętać, że ze względu na liczne tłumy w obiektach handlowych, klimatyzacja na co dzień boryka się ze zmiennymi parametrami otoczenia, do których musi dostosować swoje działanie. 

Dlaczego warto postawić na renomowaną markę?

Wśród popularnych producentów klimatyzacji możemy wymienić Daikin. Zdecydowanie zachęcamy do wyboru renomowanej marki. To poniekąd gwarancja skuteczności, która wynika z dopracowania systemu. Równie istotne jest zaangażowanie i doświadczenie ekipy montażowej. Wracając do klimatyzacji Daikin, warto wspomnieć, że jest to produkt jednego z najlepszych producentów na całym świecie, m.in. w Australii, gdzie wymagania, co do regulacji temperatury są naprawdę spore. To jedna z wiodących marek, która ma ponad sto globalnych jednostek produkcyjnych. Dodajmy do tego szereg cech poszczególnych systemów, takich jak technologia inwerterowa, przyjazność dla środowiska, czy cichą pracę, która zapewnia komfort użytkowania.

Zobacz także inne wpisy: